Ogólne

Point of…

By 25 października 2012 No Comments

No właśnie – Point of… co?

Do tej pory, mówiąc o digital signage, mieliśmy na myśli przede wszystkim Point of Sale (Point of Purchase w USA) – Punkt Sprzedaży / Punkt Zakupu: miejsce, w którym finalizowane są transakcje kupna-sprzedaży. Miejsca, w którym – wg różnych badań – zapada aż do 70% decyzji zakupowych.  Z takimi miejscami właśnie utożsamiane były sieci i systemy digital signage, będące kanałem komunikacji marek, którego głównym zadaniem było de facto podniesienie sprzedaży danego produktu czy usługi.

Wiemy jednak, że digital signage absolutnie nie ogranicza się do typowego punktu sprzedaży i może być wykorzystane w miejscach zupełnie z nią nie związanych. Dlatego w przypadku cyfrowej komunikacji multimedialnej (jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przełożenia 1:1 i napisania „cyfrowego oznakowania” 😉 ) równie dobrze możemy mieć do czynienia z Point of Wait czy Point of Transit. Powiem więcej, osobiście uważam, że w takich miejscach właśnie digital signage może być dużo bardziej efektywne i efektowne.

Popatrzmy zatem, w jakich miejscach i sytuacjach spotkamy powyższe kategorie Point of…:

Point of Sale

  • Handel – np. ekrany umieszczone bezpośrednio przy kasach, przy ekspozytorach towarów FMCG
  • Bary, puby, restauracje typu fast food – np. cyfrowe ekrany wyświetlające menu i cennik

Point of Transit

  • porty lotnicze
  • dworce kolejowe i autobusowe
  • stacje metra
  • przystanki komunikacji miejskiej
  • cyfrowe billboardy – zarówno outdoor, jak i indoor
  • pasaże handlowe

Point of Wait

  • bary, restauracje – w oczekiwaniu na stolik
  • restauracje typu fast food – w strefie konsumpcji
  • przychodnie, gabinety lekarskie, gabinety weterynaryjne – w poczekalniach
  • taksówki, pociągi, metro, autobusy i tramwaje
  • wewnętrzna komunikacja firmowa
  • biurowce – recepcja, hol
  • placówki usługowe – w oczekiwaniu na obsługę
  • i wiele innych

Źródło: Digital Screen Media

Generalnie, myślę, że można przyjąć tezę, że właściwe każde miejsce, w którym przebywamy w ciągu dnia może być wykorzystane do przekazania informacji – niezależnie od tego, czy właśnie kupujemy, przechodzimy obok czy czekamy w kolejce do okienka bankowego.

Wkrótce co nieco o tym jaki kontent zdobywa w poszczególnych kategoriach nagrody – kilka przykładów z 2011 DSA Crown Awards.