Ogólne

Digital Signage w komunikacji wewnętrznej

By 26 listopada 2012 No Comments

Singbox Microsystems, wiodący dostawca rozwiązań digital signage z Azji, udziela kilku użytecznych rad firmom na temat wykorzystania digital signage w efektywnej komunikacji z własnymi pracownikami. 

Zdaniem przedstawicieli tej firmy, digital signage jest nie tylko doskonałym sposobem promowania produktów czy usług wśród potencjalnych klientów, ale jest również bardzo efektywnym narzędziem stosowanym do komunikacji wewnętrznej i zwiększania zaangażowania pracowników. 

Niezależnie od tego, czy mówimy o niewielkiej firmie czy o oddziale międzynarodowej organizacji, digital signage może stanowić znaczną różnicę w komunikacji wewnętrznej i może bardzo pozytywnie wpływać na zaangażowanie pracowników,” powiedział Stuart Lakin, Dyrektor Działu Rozwoju Biznesu w Signbox.

Signbox Microsystems przygotował następujące wskazówki dla firm, które chcą wykorzystać digital signage w komunikacji wewnętrznej:

  1. W budynku wykorzystuj digital signage w holach, windach i innych miejscach, w których przebywają ludzie. Ekrany mogą wyświetlać zróżnicowaną treść, m.in. komunikaty powitalne, prognozę pogody, najnowsze wiadomości, a nawet filmiki na temat historii i misji firmy. Nie tylko robi to świetne wrażenie przed gośćmi i klientami, ale także zwiększa zaangażowanie pracowników.
  2. Zastąp tablice informacyjne wiszące w pomieszczeniach, w których Twoi pracownicy spędzają przerwy ekranami elektronicznymi. Na większości tablic spotykanych w biurach wieszane są nieistotne, kiepsko przygotowane i prezentowane materiały – a to jedynie zwiększa szum informacyjny. Z kolei wyświetlacz cyfrowy umożliwia prezentację interesujących i aktualnych treści personelowi. Na przykład, proste oprogramowanie digital signage pozwala na szybkie stworzenie pokazu slajdów ze zdjęć z ostatniego spotkania integracyjnego, zaproszenia na imprezę świąteczną czy przypomnienia o przyszłotygodniowym spotkaniu zespołu.
  3. Używaj spójnych komunikatów podczas lokalizowania treści. Czy Twoja firma jest częścią krajowej lub międzynarodowej organizacji? Digital signage sprawia, że komunikacja stosowana w różnych lokalizacjach będzie spójna i konsekwentna. Jeśli wdrażasz digital signage w wielu oddziałach firmy, możesz również różnicować treści (np. prognozę pogody, czy dane dotyczące sprzedaży w danym kraju) pod kątem konkretnej lokalizacji i odbiorców.

Digital signage nie służy już wyłącznie działom PR i Marketingu i powinno być rozważane w strategiach HR w każdej perspektywicznie myślącej organizacji,” dodaje na zakończenie Stuart Lakin.

Internal Communication

Źródło: SignageInfo (dostęp 26.11.2012) / Przekład: Piotr B.